تاکسی بیسیم تهران

آموزش

سرعت بالا، سبقت غیر مجاز، عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو و گردش های غیرمجاز از مهم ترین تخلفات رایج میان رانندگان است و آمار نشان می دهد كه بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی در شهر ها و جاده های كشور، تخلفات یاد شده است و اگر قرار بود با افزایش جرایم تخلفات رانندگی كاهش می یافت، باید هم اكنون آمار تلفات انسانی و اقتصادی ناشی از تصادفات كاهش چشمگیری داشت كه عملاً چنین موضوعی به وقوع نپیوسته است. كما این كه بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی مراجع نیروی انتظامی در سال ۱۳۸۰ به ازای هر ۱۰۰ تصادف رانندگی ۵‎/۸ نفر كشته می شدند و این میزان در سال ۱۳۸۳ به ۴‎/۱ كشته كاهش یافت. این كاهش كمتر از دو درصد است كه با توجه به شرایط حاضر، آمار حوادث رانندگی در سال جاری به مراتب بیشتر از مدت مشابه سال ۱۳۸۳ است. ضمن این كه سال گذشته در كشور ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر در حوادث رانندگی كشته شدند.در حالی كه این رقم در سال ،۱۳۸۳ ۲۶ هزار كشته بوده است.با توجه به این آماردر سال ،۱۳۸۳ روزانه ۷۲ نفر و هر ساعت حدود ۳ نفر در حوادث رانندگی كشته می شدند و رقم مزبور در سال ۱۳۸۴ افزایش چشمگیری داشته است.گرچه طرفداران افزایش نرخ جرایم رانندگی معتقدند اتخاذ این سیاست به لحاظ نقش بازدارندگی آن، برای كنترل تخلفات رانندگی ضروری است و باید نرخ جریمه ها درحدی باشد كه مانع از تخلف افراد متخلف شود، می گویند : این عامل شرط لازم برای كنترل ترافیك و تخلفات است ،اما كافی نیست و از آنجا كه كنترل ترافیك مقوله ای چند بعدی است، باید به راه حل های آن نیز به صورت چند بعدی پرداخته شود.

گرچه نمی توان منكر تأثیر كوتاه مدت افزایش نرخ جرایم رانندگی در كاهش میزان تخلفات آن شد، اما قطعاً این تأثیر كوتاه مدت خواهد بود و با توجه به شرایط اقتصادی نظیر تورم و افزایش درآمدها و نقدینگی در جامعه، بعد از چند صباحی قبوض جریمه بار دیگر خاصیت تنبیهی خود را از دست می دهند و دوباره روز از نو و روزی از نو. البته تحقیقات انجام شده در خصوص رابطه میان افزایش نرخ جریمه ها و كاهش تخلفات رانندگی دربسیاری ازكشورهای جهان نشان می دهد كه اعمال قوانین سختگیرانه و میزان جریمه ها در مقایسه با درآمد شهروندان بسیار بالا است، به طوری كه در برخی كشورها، این جریمه ها برابر با نیمی از درآمد ماهانه یك فرد است.اما دراین جوامع، در كنار اعمال قوانین به مقوله آموزش و فرهنگ سازی نیز به طور گسترده توجه و پرداخته می شود به عنوان مثال درآلمان برای اعمال بهتر قوانین رانندگی تست روانشناسی وجود دارد و متخلفانی كه تا ۱۵ بار مرتكب خلاف و قانون شكنی شوند، تحت بررسی این تست قرار می گیرند و برای همیشه از رانندگی محروم می شوند. ولی متأسفانه در كشور ما هنوز مبحث معاینه فنی خودرو، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی بدون حضور پلیس كه باید توسط مردم رعایت شود، تعیین جایگاه مناسب استقرار این علائم و توجه به مهندسی ترافیك ازسوی مسؤولان، نقش اعمال قوانین را كم رنگ می كند.
البته نباید این مسأله به صورت یك فرهنگ در بیاید كه به اجبار و زور جلوی افراد خاطی را بگیرند و یا میزان جرایم را بالا ببرند.بلكه شایسته است این فرهنگ در میان شهروندان نهادینه شود كه كسی تخلف نكند.یعنی شهروندان بدون ترس از جریمه شدن، مرتكب خطا نشوند. لازمه این كار هم فرهنگ سازی است.باید با ارائه آموزش های لازم، سطح آگاهی عمومی بالا برود تا بسترهای لازم برای رانندگی اصولی فراهم آید.اما موارد مزبور مانع از این نمی شود كه اسباب كار و زمینه های لازم و صحیح فراهم نیاید و صرفاً با اعمال فشار و جرایم سنگین از شهروندان بخواهند مقررات را رعایت كنند.
یكی از نکات مهم توسعه فرهنگ سازی رانندگی اصولی ، انجام آموزش مورد نیاز مجریان طرح می باشد كه براساس این واقعیت ،  بحث آموزش در طرح مزبور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 بعد از طی مراحل آموزش برای رانندگان واپراتورهای بی سیم و تلفن به فرهنگ سازی برای مشتریان نیز پرداخته می شود كه نوعی آموزش از نحوه استفاده از خدمات شرکت مزبور بوده و از این رهگذر بستری مناسب بصورت همزیستی مسالمت آمیز برای شرکت ، راننده و مشتریان بوجود می آید . لذا در بحث آموزش که برای رانندگان با هدف از بین بردن اصطلاح و فرهنگ شوفر تاکسی بودن پایه ریزی شده ،  مطالب آئین نامه داخلی شرکت و مسائل مربوط به اماناتی كه احیاناً توسط مشتریان برای نقل و انتقال به راننده تحویل داده می شود ورعایت مسائل و قوانین راهنمائی و رانندگی خصوصاً رعایت نکات امنیتی و دیگر مسائلی كه احیاناً آموزش مبسوطی داده می شود تا از اتفاق وقایع ناخوشایندی حتی الا مکان جلوگیری گردد . همین طور گذراندن آموزشهای (امداد ونجات ، آتش نشانی ، هلال احمر، اورژانس ، راهنمایی ورانندگی و ...) از شرایط لازم برای جذب رانندگان می باشد .


تاکسی بیسیم تهران در فیسبوکتاکسی بیسیم تهران در گوگل پلاستاکسی بیسیم تهران در توئیترتاکسی بیسیم تهران در یوتیوبفید تاکسی بیسیم تهران

تماس رایگان با تاکسی بیسیم تهران 1828