تاکسی بیسیم تهران
  • خانه
  • اخبار
  • شعار «نوروز، شادی و ایمنی» در عید 94/ استقبال از یكپارچه سازی دوربین‌های جاده‌ای و درون شهری

شعار «نوروز، شادی و ایمنی» در عید 94/ استقبال از یكپارچه سازی دوربین‌های جاده‌ای و درون شهری

شعار «نوروز، شادی و ایمنی» در عید 94/ استقبال از یكپارچه سازی دوربین‌های جاده‌ای و درون شهری
تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استقبال از طرح یکپارچه سازی مدیریت دوربین‌های نظارتی جاده‌های برون شهری و درون شهری از انتخاب شعار «نوروز، شادی و ایمنی» برای سفرهای نوروزی سال 1394 خبر داد.

به گزارش تین نیوز از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی صبح امروز در پنجاه و هشتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها كه با حضور اعضای شانزده‌گانه آن در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان این‌که وقتی بحث ایمنی به میان می آید، می‌خواهیم احتمال خطر را کاهش دهیم، اظهار کرد: این در شرایطی است که نمی‌توان احتمال وقوع خطر را به صفر رساند. برای مثال در بحث مقاوم‌سازی خانه در برابر زلزله می‌توان درجه مقام‌سازی را بالا برد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که باید سطحی از ایمنی را پذیرفت، افزود: باید با بررسی مسائل ایمنی راه ها را افزایش داد.

وی با اشاره به تصویب آیین نامه ایمنی راه‌ها در سال ۱۳۸۴، اظهار کرد: زمان آن رسیده که پس از گذشت ۹ سال از تصویب آیین نامه ایمنی راه‌ها بازنگری در این باره انجام شود اما در این راستا باید به بودجه‌های مورد نیاز برای اجرا نیز توجه داشت زیرا تغییرات در آیین‌نامه الزاماتی را به همراه دارد.

آخوندی با بیان این‌که هیچگاه نمی‌توان احتمال صفر درصد وقوع حوادث را در جاده‌ها داشت، گفت: باید مبانی افزایش ایمنی را پذیرفت و در ادامه درباره آن بحث کرد. من معتقدم که باید مبانی آیین نامه جدید در کمیسیون ایمنی راه‌ها ارائه شده و مورد توجه اعضا قرار گیرد. همچنین باید به جنبه‌های اداری و حقوقی آیین نامه توجه شود.

وی با بیان این‌که ایمنی بحث به هم پیوسته‌ای است با اشاره به اجرایی شدن آیین‌نامه جدید در یکم تیرماه سال ۹۴ اظهار کرد: باید مواردی چون ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استاندارد لاستیک خودروها از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه، بررسی فرآیند کنترل استاندارد لاستیک خودرو، ارائه گزارشی از لزوم فعالیت مرکز اورژانس ملی(SOS) در جاده‌های کشور به شورای امنیت ملی، بحث گاردریل و جداکننده‌ها و ارائه گزارشی کامل از آیین نامه جدید ایمنی راه‌ها را در دستورکار جلسه اردیبهشت ۹۴ کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار داد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده های کشور گفت: امیدواریم در برنامه سه ساله نصب ۱۸۰۰ دوربین هوشمند ثبت سرعت جدید در فواصل ۲۰ کیلومتری در راستای ثبت سرعت لحظه‌ای و نیز برآورد میانگین سرعت مابین دو دوربین اجرایی شود.

 

مازندران، گیلان و گلستان بیشترین گلوگاه‌های ترافیکی
 
امیر امینی با بیان این‌که ۱۷ استان از مجموع ۳۱ استان گلوگاه‌های پرتراکم و پرتردد در ایام سفر  با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس شناسایی شد، توضیح داد: بر این اساس استان های مازندران، گیلان و گلستان بیشترین گلوگاه‌های ترافیکی و استان یزد با یک مورد کمترین گلوگاه ترافیکی را دارد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اگر دستگاه‌های عضو کمیسیون توجه بیشتری به این گلوگاه‌ها داشته‌ باشند، برابر مصوبات قبلی کمیسیون در کاهش سوانح در ایام نوروزی موثر است. این مسئله به اعضای کمیسیون و ادارات راه و شهرسازی استان‌ها ارائه خواهد شد. این طرح در زمانی کوتاه تکمیل نخواهد شد، با توجه به محدودیت زمانی در حال حاضر باید این مسئله را به صورت مدیریت ترافیکی مورد توجه قرار داد.

در این نشست سردار محمدرضا مهماندار با بیان این‌که باید برنامه‌ای برای جلوگیری از ترافیک سنگین در محورهای تهران- کرج، کرج- قزوین و چهار محور شمالی کشور ارائه كرد گفت: کانالیزه کردن مسیرها خصوصا محورهای پرترافیک، طراحی پایانه‌های موقت در حاشیه راه‌ها برای ایام نوروز و ارائه زمان سفر با توجه به اطلاعات از مواردی هستند که از حجم ترافیک مسیرها می‌کاهد.

در ادامه این نشست کشاورزیان با بیان این‌که بحث حفاظ‌ها موضوعی کارشناسی است، اظهار کرد: اگر کمیسیون ایمنی راه‌ها پیشنهاد بازنگری این آیین نامه را دارد باید به مرجع قانونی خود منعکس کند، تیم کارشناسی از اساتید دانشگاه، متخصصین فن، پلیس و دیگران تشکیل و درباره مبانی طراحی حفاظ‌های میانی بحث و تصمیم‌گیری شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: در حال حاضر در آیین‌نامه‌ای که سازمان مدیریت منتشر شده، مبنا خودروی قالب است. اختلاف نظری وجود داشت که خودرو قالب بر اساس کمیت است یا شدت نیرویی که وارد می شود. در پاسخ اعلام شد که بعد کمی مطرح است.

وی با بیان این‌که در بحث انتخاب حفاظ ها اگر حفاظ کاملا صلب باشد می تواند به خودی خود حادثه ای جدی‌تر را به وجود بیاورد، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۸۰ هزار کیلومتر راه دو طرفه در کشور داریم که هر لحظه ممکن است کامیون، اتوبوس و سواری از راه خود منحرف شوند و آگاهانه یا ناآگاهانه وارد لاین مقابل شود. این‌که بگوییم آزادراه و بزرگراه ساختیم و باید طوری آن را ایزوله کنیم که حتی امکان رفتن خودرویی به لاین روبه رو از بین رود، درست نیست.

قربانی در ادامه نشست با بیان این‌که انواع تصادفات در میانه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در اثر انحراف از مسیر است، گفت: می‌توان در این حوزه به سه بخش "برخورد با حفاظ و برگشت به مسیر با احتمال برخورد قطعات آن با ترافیک مقابل"، "برخورد با حفاظ و عبور از آن و برخورد با ترافیک مقابل" و "تصادف در میانه راه بدون برخورد با حفاظ" اشاره کرد.

مدیر کل دفتر ایمنی راه ها و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این‌که بر اساس مبانی جهانی طراح جاده نمی‌تواند همه حوادث راه‌ را پیش‌بینی کند، ادامه داد: انواع حفاظ‌های میانی و کناری در سه نوع انعطاف‌پذیر، نیمه صلب و صلب وجود دارند. خودروها در برخورد با حفاظ های انعطاف‌پذیر کمتر آسیب می‌بینند و با صلبی شدن هرچه بیشتر حفاظ، خودرو تا متلاشی شدن پیش می رود. البته نباید فراموش کرد که حفاظ‌های میانه راه حتما قرار نیست پاسخگوی همه تصادفات باشند.

 

شناسایی ۷۰ نقطه و مقطع پر ترافيك در راه‌های کشور

 
در بخش دیگری از این نشست هرمز ذاکری معاون دفتر ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در راستای ارائه گزارشی از گلوگاه‌های پرتراکم و پرتردد در ایام سفر اظهار کرد: بیش از ۷۰ نقطه و مقطع پر تراکم در راه‌های کشور شناسایی شدند که این امر با توجه به شرایط جاده، تردد و آمار دو تا سه سال گذشته انجام شد. در ادامه به استان‌ها ابلاغ شد که در راستای مدیریت جریان تردد، ایمن‌سازی، آشکارسازی و ... حداکثر همکاری ارائه شود تا در نتیجه آن در حد امکان تراکم کاهش یابد.

در پنجاه و هشتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها همچنین طرح آشکارسازی وسایل نقلیه سنگین در کارگروه ویژه بحث، بررسی و نتیجه‌گیری شد. کارگروه ویژه نیز به کمیسیون ایمنی راه‌ها پیشنهاد کرد که این طرح از یکم شهریور ماه اجرا شود تا در این فاصله زمانی برای نصب این تجهیزات فراهم شود.

در این نشست گزارشی از عملکرد یکساله (سال ۹۳)  کمیسیون ایمنی راه‌ها و کارگروه‌های واسط ارائه شد. بر این اساس در طول سال ۹۳ در مجموع ۱۲ جلسه در کمیسیون ایمنی راه‌ها (مطابق اساسنامه کمیسیون هر ماه یک جلسه)، ۱۵ نشست کارگروه ویژه، ۶ جلسه کارگروه مهندسی ایمنی راه‌ها، ۱۰ جلسه کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ترافیک، ۷ جلسه کارگروه ناوگان و ۷۴ جلسه در کارگروه‌های استان‌ها برگزار شد.

طی سال ۹۳ تعداد ۵۰ موضوع و طرح در این کمیسیون مطرح شد که مواردی چون ارائه گزارش عملکرد کمیسیون در سال ۹۲ به دولت، ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه کمیسیون به دولت، گرامی‌داشت دهه ایمنی و مسئولیت های ما٬ شعار تغییر رفتار کاربران و جهت‌دهی فرهنگ عمومی جامعه به سمت ایمنی ترافیک، تشکیل مرکز اورژانس ملی(SOS)، تهیه و تصویب شرح خدمات برنامه اجرایی ارتقای ایمنی حمل و نقل کشور، راه‌اندازی سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل، تصویب طرح تجهیز انواع کامیون و تریلی ناوگان باری کشور به حفاظ های ایمنی، پیگیری تعدیل و متناسب‌سازی جرایم تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی که قرار است با مشارکت وزارت راه، وزارت کشور و پلیس به تصویب دولت برسد، فعال‌سازی کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ترافیک، تصویب طرح استفاده از صندلی کودک، طرح استفاده از توان شرکت‌های بازرسی بین المللی در کنترل فرآیند تولید اتوبوس‌های داخلی، اجرای طرح فراخوان بازرسی اتوبوس‌ها (توسط شرکت عقاب افشان)، ارزیابی ایمنی شبکه راه‌های کشور (طرح اولویت‌بندی ایمنی شبکه راه‌های کشور) و طرح آشکارسازی وسایل نقلیه سنگین از جمله طرح‌ها و موضوع‌های مطرح شده در این کمیسیون به شمار می‌آید.

در ادامه موضوعاتی همچون جلب مشارکت فعال استان‌ها در ایمنی حمل و نقل، تهیه برنامه عملیاتی اجرایی ارتقای ایمنی حمل و نقل در ایران (سند راهبرد ملی ایمنی راه‌ها)، تهیه و انتشار گزارش سالیانه ملی «ایمنی رانندگی و حمل و نقل کشور»، تهیه طرح جامع سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، درجه‌بندی ایمنی شبکه راه های کشور، مطالعه میدانی تحلیل تصادفات، پیگیری برای برگزاری کارگروه‌های آمورشی تحلیل تصادفات، پیگیری برای بازنگری در نحوه شماره‌گذاری کامیون ها، بررسی و بازبینی ارائه صدور انواع گواهینامه رانندگی و نظارت بر رفتار رانندگی و توجه ویژه به تصادفات ناشی از واژگونی به عنوان برنامه‌های کمیسیون ایمنی راه ها در سال ۹۴ مطرح شد.

پنجاه و هشتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها صبح امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان معاون وزیر و  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل، سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر، اسماعیل غلامی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جواد هدایتی مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهران قربانی مدیر کل دفتر ایمنی راه‌ها و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نمایندگانی از وزارت کشور، پلیس راه، سازمان امداد و نجات و فوریت‌های پزشکی برگزار شد.

 

Read more http://tinn.ir/vdcirva5.t1awu2bcct.html


تاکسی بیسیم تهران در فیسبوکتاکسی بیسیم تهران در گوگل پلاستاکسی بیسیم تهران در توئیترتاکسی بیسیم تهران در یوتیوبفید تاکسی بیسیم تهران

تماس رایگان با تاکسی بیسیم تهران 1828