تاکسی بیسیم تهران

تجهیزات و خودروها

با توجه به اهمیت ویژه رعایت استاندارد واصول امنیت سفرهای داخل شهر باید از خودرویی به عنوان تاكسی استفاده كرد كه ویژگی ها و استانداردهایی را  دارا بوده و قادر باشد امنیت و آسایش مسافرین را تأمین نماید.
شرکت تاکسی بی سیم تهران با تکیه بر دانش و تجربه گردآمده طی چندین سال گذشته خود ، استفاده از خودروهای فولکس واگن آلمان مدل  CADDY را مناسب تشخیص داده و لذا اقدام به خرید 1500 دستگاه از خودروهای مذبور از شرکت خودروسازی سینا در سال 2007 خواهد نمود.
(شایان ذکر است که در حال حاضر شرکت تاکسی بی سیم تهران جهت ارائه سرویسهای خود از 70 دستگاه خودرو سمند استفاده می گردد که در آینده به خودروهای CADDY تبدیل می گردد.)
برخی از مزایایی که سبب انتخاب این خودرو به عنوان ناوگان حمل و نقل شرکت مذبور گردید، عبارتست از:
کسب رتبه اول حمل و نقل اروپا توسط فولکس واگن در سال 2006
استهلاک بسیار پایین خودرو
هزینه قطعات یدکی بسیار پاین تر از خودروهای ساخت ایران
دوگانه سوز بودن خودرو
مصرف بسیار پایین خودرو(توانایی طی 500 کیلومتر با 38 متر مکعب گاز + 13 لیتر بنزین) شایان ذکر است که هر دستگاه CADDY با توجه به کم مصرف بودن آن ، قادر است سالیانه 50 میلیون ريال در مصرف سوخت صرفه جویی نماید.
وجود چهار سیستم ترمز  و سیستم کیسه هوا جهت امنیت سرنشینان
و...

قابل ذكر این كه از خودروها با رانندگان خانم ، صرفاً برای ارائه سرویس به خانم ها وخانواده ها و از ساعت 6 تا 22 شب استفاده می شود .

اشتغال زایی

این مورد بیشتر جهت اطلاع از تعداد شغل ایجاد شده است به ازای هر10 خودرو ، 22 فرصت شغلی پایدار و منطقی بوجود می آید كه با 8 ساعت کار در 3 شیفت مشغول می شوند .
نكته شایان ذکر اینکه با توجه به نیاز شهروندان محترم تهران بزرگ پیش بینی می شود كه این مجموعه به توانائی برسد كه در خدمت تمام نیازهای سفر درون شهری نیز باشد. در خصوص رانندگان مجموعه نیز سعی در جذب رانندگانی خواهد بود كه حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده و آشنایی به یكی از زبان های زنده دنیا نیز جزء اولویت های جذب آنان برای ناوگان مزبور خواهد بود كه با هما هنگی با مركز آموزش ایرانگردی و جهانگردی می توانیم آموزشهای در خصوص كلاس های لیدر توری برای رانندگان  نیز داشته باشیم .

طرح اشتغالزایی:
طرح توجیهی اشتغالزایی در خصوص صنعت حمل ونقل با توجه به رعایت اصول استاندارد حمل ونقل سبك وسیستم متداول در کشورهای اروپایی وامریكایی ، كه به موفقیت ایده آل رسیده ا ند، طراحی گردیده است . امروزه با توجه به توسعه روز افزون جوامع بشری واز بین رفتن مرزها و با توجه به پیشرفت علم و دانش ، این نیاز مهم به صنعتی فراگیر تبدیل شده كه می باید با كوشش و تلاش   به جایگاه واقعی خود كه بتواند نیازهای كشور خصوصاً در راستای تقویت گردشگری و توریست        را بر طرف كند برسد و اگر این واقعیت را بپذیریم كه پیشرفت و توسعه در تمام ابعاد و به موازات هم می تواند برای کشور و جامعه مفید باشد ، باید برای حمل ونقل دیدی وسیع و درازمدت با بینشی  کلان را برنامه ریزی نمود ، لذا همان اندازه كه توسعه اقتصادی ضروری می باشد همان اندازه توسعه سیاسی و فرهنگی و...  قطعاً مورد نیاز خواهد بود . بنابر این به این نتیجه منطقی می رسیم  که بحث توسعه زمانی پایدار و اصولی خوا هد بود، كه در تمامی ابعاد به آن ا همیت داده شده و به آن به شکل زیر بنایی بیندیشیم.
شركت تاكسی بی سیم تهران با این باور كه ارائه خدمات حمل ونقل از ویژگی خاصی برخورداراست با انگیزه های مضاعف وبرای بوجود آوردن مثلث طلائی میهمان (مسافر)  ،راننده و شركت از 15سال قبل در این بخش با تحقیق و مطالعه چندین ساله در كشورهای كانادا ،استرالیا،آلمان ،انگلستان، و اغلب كشورهای عربی در جستجوی پیدا كردن راهكارهای بوده كه آن دستاورد ها را فرهنگ و آداب مرز وبوم خودمان هماهنگ كرده ، و به لطف خدا نتیجه مثبت حاصل نماید.
 یكی از موارد مهم وعامل موفقیت این صنعت مهم كه باید با هدف مشتری محوری تدوین شود این است كه راننده تاكسی نباید مالك باشد بنابراین عامل مهمی كه می تواند ارائه خدمات را مثبت و در حد مطلوب و براساس نیاز و در خواست مسا فر به انجام رساند ، استخدام راننده توسط شركتهای خصوصی می باشد البته شركتهای مزبور در صورتی می توانند این مهم را انجام دهند كه توانایی خرید حداقل 500 دستگاه خودرو را داشته و یا دولت اعتبار خرید مزبور را به آنها بد هد بنابر این با توجه به اشتغال پایداری كه از رهگذر این استخدام به وجود می آید می توان به نكات مثبت زیر اشاره كرد:
الف : چون همواره بدست آوردن شغل مشکل و تحت شرا یط خاص امکان پذیر است ، و به شغل رانندگی با همه سختی از جذابیت و تنوع خوبی برخوردار است پایدارخواهد بود .
ب: چون راننده بعنوان حقوق بگیر استخدام می شود موظف ومتعهد است در راستای سیاستهای وطبق برنامه ریزی مسئولین وبا ساعتهای معین در خدمت ا هداف شركت باشد .
پ:عدم رضایت مسافر از ارائه خدمات منطقی كه به استناد آئین نامه داخلی شركت وبر اساس     حسن احترام و سود متقابل در این مثلث تدوین یافته موجب از دست دادن كار راننده می شود .
ت: راهكارهای مثبت و معینی وجود دارد كه انگیزه كار بصورت صحیح و دقیق را در راننده ایجاد     می كند یكی از آنها می تواند واگذاری خودرو بعد از 5 سال وبا شرایط اقساط بدون بهره به خود راننده باشد و راهكارهای دیگری كه با مشورت كارشناسان اداره کار، می توان به آنها دست یافت.

با توجه به ضرورت نیروی کارآمد و آموزش دیده در این طرح می توان به ازای 1000 دستگاه تاکسی به طور متوسط حدود 2500 فرصت شغلی دیگر به عنوان راننده کمکی ، اپراتور تلفن ، اپراتوربی سیم و پرسنل اداری به وجود آورد ومطمئناً این ایجاد اشتغال قطعاً اشتغالی پایدار ، مثبت وکار آمد خواهد بود که در انتهای طرح تعداد 12500 فرصت شغلی فراهم می گردد .
برای توضیح بیشتر لازم به ذکر است که هدف نهایی شرکت ، تجهیز ناوگانی با 1500 دستگاه ماشین  فولکس (CADDY  ) می باشد که از این تعداد حدود 1000 دستگاه تحت مالکیت شرکت بوده وبصورت نقدی خریداری خواهند شد که در این رابطه رانندگان بصورت استخدامی بکار گرفته خواهند شد و 500 دستگاه مابقی با تسهیلات ویژه و بصورت لیزینگ در اختیار افراد واجد شرایط قرار خواهد گرفت که در این میان آورده نقدی و پرداخت اقساط بر عهده رانندگان خواهد بود.
در این خصوص ،  شرکت تاکسی بی سیم تهران به منظور افزایش ناوگان خود با اخذ مجوز از شهرداری تهران و عقد قرارداد با شرکت لیزینگ ایران خودرو و به استناد قانون و آئین نامه اجرائی تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی و ضوابط آن و طبق شرایط شرکت اقدام به واگذاری تاکسی
 CADDYمجهز به بی سیم به افراد واجد شرایط (آقایان و بانوان) می نماید.

شرایط متقاضیان:

  •  تابعیت جمهوری اسلامی ایران و آشنایی به مناطق 22 گانه شهر تهران
  • دارا بودن گواهینامه معتبر  رانندگی که حداقل یکسال از تاریخ صدور آن گذشته باشد.
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و نداشتن شغل دیگر و داشتن سن حداقل 23 و حداکثر 50 سال تمام.) تعدادی از تاکسیرانان با ۸۰ سال سن هنوز در پایتخت مشغول به رانندگی هستند و وجود رانندگانی که به دلیل کهولت سن قادر به رانندگی درست نیستند و فعالیت آنان هر روزه لرزه بر جان مسافران می اندازد.)
  • عدم سوء پیشینه و عدم اشتهار به فساد اخلاقی و محروم نبودن از حقوق اجتماعی و رانندگی.
  • ارائه گواهی صحت بدنی _فکری و عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  • مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم و توانایی مکالمه به یکی از زبانهای خارجی از اولویت ثبت نام برخوردار است.
  • توانایی پرداخت مبلغ مشخص شده بابت پیش پرداخت تاکسی و هزینه های دیگر نظیر ودیعه بیسیم - تاکسیمتر - تابلو - لباس فرم – حق عضویت (بصورت سالیانه تعیین می گردد.) و...

آموزش

سرعت بالا، سبقت غیر مجاز، عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو و گردش های غیرمجاز از مهم ترین تخلفات رایج میان رانندگان است و آمار نشان می دهد كه بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی در شهر ها و جاده های كشور، تخلفات یاد شده است و اگر قرار بود با افزایش جرایم تخلفات رانندگی كاهش می یافت، باید هم اكنون آمار تلفات انسانی و اقتصادی ناشی از تصادفات كاهش چشمگیری داشت كه عملاً چنین موضوعی به وقوع نپیوسته است. كما این كه بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی مراجع نیروی انتظامی در سال ۱۳۸۰ به ازای هر ۱۰۰ تصادف رانندگی ۵‎/۸ نفر كشته می شدند و این میزان در سال ۱۳۸۳ به ۴‎/۱ كشته كاهش یافت. این كاهش كمتر از دو درصد است كه با توجه به شرایط حاضر، آمار حوادث رانندگی در سال جاری به مراتب بیشتر از مدت مشابه سال ۱۳۸۳ است. ضمن این كه سال گذشته در كشور ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر در حوادث رانندگی كشته شدند.در حالی كه این رقم در سال ،۱۳۸۳ ۲۶ هزار كشته بوده است.با توجه به این آماردر سال ،۱۳۸۳ روزانه ۷۲ نفر و هر ساعت حدود ۳ نفر در حوادث رانندگی كشته می شدند و رقم مزبور در سال ۱۳۸۴ افزایش چشمگیری داشته است.گرچه طرفداران افزایش نرخ جرایم رانندگی معتقدند اتخاذ این سیاست به لحاظ نقش بازدارندگی آن، برای كنترل تخلفات رانندگی ضروری است و باید نرخ جریمه ها درحدی باشد كه مانع از تخلف افراد متخلف شود، می گویند : این عامل شرط لازم برای كنترل ترافیك و تخلفات است ،اما كافی نیست و از آنجا كه كنترل ترافیك مقوله ای چند بعدی است، باید به راه حل های آن نیز به صورت چند بعدی پرداخته شود.

گرچه نمی توان منكر تأثیر كوتاه مدت افزایش نرخ جرایم رانندگی در كاهش میزان تخلفات آن شد، اما قطعاً این تأثیر كوتاه مدت خواهد بود و با توجه به شرایط اقتصادی نظیر تورم و افزایش درآمدها و نقدینگی در جامعه، بعد از چند صباحی قبوض جریمه بار دیگر خاصیت تنبیهی خود را از دست می دهند و دوباره روز از نو و روزی از نو. البته تحقیقات انجام شده در خصوص رابطه میان افزایش نرخ جریمه ها و كاهش تخلفات رانندگی دربسیاری ازكشورهای جهان نشان می دهد كه اعمال قوانین سختگیرانه و میزان جریمه ها در مقایسه با درآمد شهروندان بسیار بالا است، به طوری كه در برخی كشورها، این جریمه ها برابر با نیمی از درآمد ماهانه یك فرد است.اما دراین جوامع، در كنار اعمال قوانین به مقوله آموزش و فرهنگ سازی نیز به طور گسترده توجه و پرداخته می شود به عنوان مثال درآلمان برای اعمال بهتر قوانین رانندگی تست روانشناسی وجود دارد و متخلفانی كه تا ۱۵ بار مرتكب خلاف و قانون شكنی شوند، تحت بررسی این تست قرار می گیرند و برای همیشه از رانندگی محروم می شوند. ولی متأسفانه در كشور ما هنوز مبحث معاینه فنی خودرو، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی بدون حضور پلیس كه باید توسط مردم رعایت شود، تعیین جایگاه مناسب استقرار این علائم و توجه به مهندسی ترافیك ازسوی مسؤولان، نقش اعمال قوانین را كم رنگ می كند.
البته نباید این مسأله به صورت یك فرهنگ در بیاید كه به اجبار و زور جلوی افراد خاطی را بگیرند و یا میزان جرایم را بالا ببرند.بلكه شایسته است این فرهنگ در میان شهروندان نهادینه شود كه كسی تخلف نكند.یعنی شهروندان بدون ترس از جریمه شدن، مرتكب خطا نشوند. لازمه این كار هم فرهنگ سازی است.باید با ارائه آموزش های لازم، سطح آگاهی عمومی بالا برود تا بسترهای لازم برای رانندگی اصولی فراهم آید.اما موارد مزبور مانع از این نمی شود كه اسباب كار و زمینه های لازم و صحیح فراهم نیاید و صرفاً با اعمال فشار و جرایم سنگین از شهروندان بخواهند مقررات را رعایت كنند.
یكی از نکات مهم توسعه فرهنگ سازی رانندگی اصولی ، انجام آموزش مورد نیاز مجریان طرح می باشد كه براساس این واقعیت ،  بحث آموزش در طرح مزبور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 بعد از طی مراحل آموزش برای رانندگان واپراتورهای بی سیم و تلفن به فرهنگ سازی برای مشتریان نیز پرداخته می شود كه نوعی آموزش از نحوه استفاده از خدمات شرکت مزبور بوده و از این رهگذر بستری مناسب بصورت همزیستی مسالمت آمیز برای شرکت ، راننده و مشتریان بوجود می آید . لذا در بحث آموزش که برای رانندگان با هدف از بین بردن اصطلاح و فرهنگ شوفر تاکسی بودن پایه ریزی شده ،  مطالب آئین نامه داخلی شرکت و مسائل مربوط به اماناتی كه احیاناً توسط مشتریان برای نقل و انتقال به راننده تحویل داده می شود ورعایت مسائل و قوانین راهنمائی و رانندگی خصوصاً رعایت نکات امنیتی و دیگر مسائلی كه احیاناً آموزش مبسوطی داده می شود تا از اتفاق وقایع ناخوشایندی حتی الا مکان جلوگیری گردد . همین طور گذراندن آموزشهای (امداد ونجات ، آتش نشانی ، هلال احمر، اورژانس ، راهنمایی ورانندگی و ...) از شرایط لازم برای جذب رانندگان می باشد .

معرفی طرح

 با توجه به نیاز فوری جامعه می طلبد تا سیستم تاکسی بی سیم به صورت گسترده ،  منظم و توام با امنیت سفر در تمام ابعاد آن در تهران و دیگر شهرهای بزرگ توسط بخش خصوصی كه قابلیت در اختیار گرفتن تکنولوژی روز با خودروهای دارای امنیت بالا را دارا می باشد ، ایجاد شود وبا طراحی و اجرا کردن قابلیتهای موجود برای مدیریت سفرهای درون شهری آنچنان كه شایسته شهروندان می باشد به ارائه خدمات بپردازد و بتواند از آمار كنونی حمل و نقل كه حدود 52 درصد آن مربوط به تاكسیرانی می باشد را با هدف کاهش بار تردد خودروهای شخصی تا70% برساند . با این دقت نظر اگر بستری آماده باشد كه شهروندان ،  مطمئن و با قیمت مناسب به تاکسی در تمام ساعات شبانه روز دسترسی داشته باشند ،  به جهت سرعت در انجام امور جاری استفاده از تاکسی را قطعاً ترجیح خواهند داد .

تاکسی بیسیم تهران تاکسی بیسیم تهران

نکته شایان ذکر  دیگر اینکه این شرکت در راستای اجرای اهداف اولیه حمل و نقل ، با تجربه ای حدود 15 سال و بر پایه كار عملی و علمی در تهران و برخی شهرهای بزرگ و تحقیق در کشورهای اروپایی و عربی به تاسیس شرکت حمل و نقل درون شهری بزرگان در دو بخش جداگانه رانندگان  آقا و خانم  و در امتداد کسب تجربه و انجام كار اجرایی به عنوان مشاور تاسیس  و مدیر تاکسی بی سیم شهرهای  مشهد ،کرج ،زاهدان و گرگان ادامه داده و با مدیریت شبکه تاکسی بی سیم 133 مشهد به رکوردی  دست یافتیم كه قابل تقدیر برای مسئولین ارشد استان و برخی مسئولین ذیربط در وزارت کشور قرار گرفت و در حال حاظر نیز با تاسیس شرکت تاکسی بی سیم تهران امید دارد تا هر چه بیشتر در ارستای شکوفایی ایران عزیز گام بردارد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با ابعاد طرح ، به ذکر توضیحاتی راجع به آن خواهیم پرداخت:
طرح "تاکسی بی سیم تهران " براساس نیازجامعه وسیاستهای مهم دولتمردان و سند ملی برنامه توسعه چهارم ، با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از 150 نفرراننده تاکسی که اغلب از افراد تحصیل کرده می باشند و بیش از 30 نفر پرسنل اداری و اپراتوری، انجام اصولی حمل و نقل ، کاهش سفرهای درون شهری ،نو شدن ناوگان حمل و نقل ، اطمینان شهروندان ازدر دسترس قرارگرفتن سیستم مجهز و مدرن تاکسی در تمام طول شبانه روز و ارائه کلیه خدمات حمل و نقل به شهروندان تهیه شده كه شرکت تاکسی بی سیم تهران به شماره ثبت 234890 آمادگی اجراء آن را بر اساس سپردن تعهدات لازم دارد.

 لذا با توجه به این ا مر مهم كه امروزه حمل و نقل به صنعتی فراگیر تبدیل شده و همواره جستجو و ارا ئه را هكارهایی كه بتوا ند با رعایت نظم و انضباط در سفرهای درون شهری نیاز واقعی جامعه را بر طرف كند و از تردد بی مورد تاکسی ها درشهر نیز بكا هد و به عبارتی یافتن تاکسی كه با اصل مشتری محوری در تمام مسیرهای مورد نیاز فعال باشد و حتی در خصوص مواردی كه نیاز باشد بدون حضور مسافر در اجرا امور مربوط به كارهای اداری و حتی بار و ... با سرعت و دقت عمل کامل نیز به ارائه خدمات بپردازد، یكی از نیازهای جامعه فعلی می باشد. بنابراین با توجه به گرایشهای شغلی گوناگون در تهران بزرگ وجود حمل و نقل خصوصی با آیتمهای مورد بحث این طرح ، نیاز فعلی تهران بزرگ می باشد.
1-  یكی از نکات مهم و مثبت اجراء‌ این طرح تمرکز و ارائه کلیه خدمات حمل و نقل به شهروندان  دریك مجموعه می باشد از این رهگذر با ایجاد اعتماد به ارائه خدمات مورد نیاز كه با سرعت           و اطمینان نیز بایستی همراه باشد ، رضایت مشتری جلب ، و بخش خصوصی برای بقاء خود ، مجبور به استمرار و حتی ارائه خدمات نوین و مطلوب تر می باشد.
2- تاکسی با رانندگی خانمها كه به عبارتی تاکسی بی سیم  ویژه بانوان می باشد، خودرو وا نت مجهز به بی سیم كه به دو صورت مسقف و باز جهت انجام امور حمل و نقل باروارسال وسایل خریداری شده بدون حضورخریدار و تحویل در مقصد به ارائه خدمات می پردازد، پیك موتوری برای انجام امور اداری ، بانكی و ارسال بسته های كوچك و انجام كارهای فورس ماژور ( نه برای سوار کردن مسافر )که مجهز به بی سیم خواهد بود. از دیگر نیازهای این صنعت مهم به حساب می آید .
نکته شایان ذکر اینکه در همه موارد رنگ وسایل نقلیه مزبوریکسان است و رانندگان نیز دارای لباس فرم یكسان بر اساس نوع خودرو می باشند.
الف : تاکسی ویژه بانوان با راننده های خانم ، مانتو شلوار و مقنعه های با رنگ گرم و شاد
ب : تاکسی  ویژه آقایان راننده دارای کت و شلوار با رنگ واحد
پ: وانت دارای لباس فرم كار یك تکه با رنگ واحد و معرفی خدمات قابل انجام در طرفین باربندبه 4 زبان فارسی ،عربی ،روسی ، انگلیسی، كه البته نوع باربند غیر از مدلهای متداول وا نت های موجود می باشد .
ت: پیك موتوری دارای لباس فرم خلبانی با رنگ واحد ،كلاه كاسكت و نصب دو تابلو روی گلگیر جلو وتركبند عقب وباكسهای عقب موتور
نكته مهم ضروری اینکه با توجه به بازدیدی كه قطعاً‌ جهان گردان از تهران بزرگ خواهند داشت پیش بینی خودرو ون نیز اجتناب ناپذیر بوده و هر چند از خودروهای مزبور در فواصل خاص خصوصاً‌ برای سرویس مدارس ، سرویس خطوط و ادارات نیز استفاده می شود . این خودروها قابلیت های استفاده دیگر نیز دارد كه می توان به مسائل تشریفاتی و مهمان ویژه نیز اشاره كرد .

مشاهده مطالب بیشتر:


تاکسی بیسیم تهران در فیسبوکتاکسی بیسیم تهران در گوگل پلاستاکسی بیسیم تهران در توئیترتاکسی بیسیم تهران در یوتیوبفید تاکسی بیسیم تهران

تماس رایگان با تاکسی بیسیم تهران 1828